BBC agrees ‘significant’ damages to William and Harry’s former nanny

The Duke of Cambridge’s former nanny has received substantial damages from the BBC after false allegations that she had an affair with the Prince of Wales were made ahead of Martin’s 1995 Panorama interview. Bashir with Diana, Princess of Wales.

lexandra Pettifer, formerly known as Tiggy Legge-Bourke, appeared at High Court in London to publicly apologize from the broadcaster for “fabricated” allegations that she had an affair with Charles while working his personal assistant.

As well as the case, the court said Ms Legge-Bourke was also charged with fraudulently carrying Charles’ baby and having an abortion.

On Thursday, attorney Louise Prince said that Ms Legge-Bourke had not known the origin of the charges for the past 25 years, but that it was now likely due to “false and malicious allegations that arose and in the context of BBC Panorama. attempts to obtain an exclusive interview with Diana, Princess of Wales”.

If the BBC hadn’t fallen short, the claimant and her family could have been freed from lies, suspicion and sadness for 25 years.Louise Prince, lawyer

The lawyer said that the “completely baseless” allegations “appear to exploit some of the earlier false speculations in the media” about Charles and Ms Legge-Bourke, who were in charge of William’s care. and his brother Harry, the Duke of Sussex at the time.

“After Diana, Princess of Wales, learned of the allegations in late 1995, she became upset with the claimant without clear justification,” she added.

Ms Prince said Ms Legge-Bourke “holds the BBC accountable for the serious impact that false and malicious allegations have had”, adding: “If the BBC does not fail, claimants and her family could have been forgiven 25 years of lies, suspicions and annoyances. “

Close

William and Harry with Tiggy Legge-Bourke 1993 (PA)

After the hearing, BBC director general Tim Davie said the broadcaster would “never rerun this show” nor license other broadcasters, apologizing to Ms Legge-Bourke, Charles, William and Harry because of how Diana was “cheated”.

In a scathing report last year, former banh mi owner Lord Dyson concluded that the BBC covered up the “deceitful practice” Mr Bashir used to secure a sensational interview with Diana. while also criticizing the methods used.

This included using fake bank statements and giving them to Diana’s brother, Earl Spencer to gain access to the princess.

It said the journalist used “deceit” to obtain the 1995 interview, which was later covered up by an “unfortunately ineffective” internal investigation in which the BBC failed to maintain “governance, accountability and oversight.”

Video of the day

Close

Diana, Princess of Wales, in a 1995 interview with Martin Bashir for the BBC (PA)

During Thursday’s brief hearing, the court was told that in October 1995 the BBC was at a “critical stage” in negotiations with Diana over her appearance on BBC Panorama, at the same time she said with her attorney that Ms. Legge-Bourke had an abortion.

In December 1995, Diana publicly confronted Ms Legge-Bourke over the abortion allegations, before telling a senior member of the royal family that she had a hospital letter proving the abortion had been performed. happen.

Ms Prince said: “As the allegation of abortion is completely untrue, any such letter could only be fabricated.”

She continued: “The claimant is deeply upset and confused by these events.

“She felt she had to prove to others that the allegations were completely untrue by disclosing very sensitive matters, including private medical information.

“Sadly, Diana, Princess of Wales cannot be convinced, even if irrefutable evidence is presented.”

Close

Alexandra Pettifer (centre), better known as Tiggy Legge-Bourke, served as nanny to the Duke of Cambridge, outside the Royal Courts of Justice in London (Aaron Chown/PA)

After the hearing, Ms Legge-Bourke said she was “disappointed” that legal action was needed.

She continued: “Sadly, I am one of many whose lives have been damaged by the fraudulent way in which BBC Panorama was carried out and the subsequent failure of the BBC to properly investigate the execution of the programme.

“The suffering caused to the royal family is the source of my heartache.

“I know firsthand how affected they were at the time, and how the show and the false narrative it created has haunted the family in the years since.

“Especially because so far there’s still a lot about the building of the show that hasn’t been fully explained.”

Jonathan Scherbel-Ball, representing the BBC in court, said the broadcaster was “deeply sorry for the serious and prolonged harm caused to the plaintiff and the omissions in the investigation”.

A spokesman for the Duke of Cambridge declined to comment.

After Dyson’s investigation discovered the BBC had covered up the “deceit” Bashir used to secure a monopoly on his title world, William released a harshly recorded statement at the time. that point criticized the BBC for the setbacks surrounding his mother’s Panorama appearance, which he said exacerbated her “fear, paranoia and isolation”.

https://www.independent.ie/entertainment/bbc-agrees-substantial-damages-to-william-and-harrys-former-nanny-41857447.html BBC agrees ‘significant’ damages to William and Harry’s former nanny

Fry Electronics Team

Fry Electronics.com is an automatic aggregator of the all world’s media. In each content, the hyperlink to the primary source is specified. All trademarks belong to their rightful owners, all materials to their authors. If you are the owner of the content and do not want us to publish your materials, please contact us by email – admin@fry-electronics.com. The content will be deleted within 24 hours.

Related Articles

Back to top button