News

Claims Boris Johnson’s chief of staff tweaked Sue Gray’s report before publication.

Two insiders told the Mirror that Sue Gray’s report was seen before publication by Boris Johnson’s chief of staff Steve Barclay, who reportedly called for changes. The government has denied the claims

Downing Street Chief of Staff Steve Barclay arrives at 10 Downing Street
Downing Street Chief of Staff Steve Barclay arrives at 10 Downing Street

Boris Johnson’s chief of staff got an early glimpse of Sue Gray’s report and made changes it has been claimed.

Two insiders told the Mirror that the document was viewed prior to publication by Steve Barclay, who allegedly requested changes.

They said the section on a gathering at the Downing Street flat had been “edited” on Tuesday night.

The government has rejected the demands, which were also made in the House of Commons.

Senior official Ms Gray published her damning report in Partygate on Wednesday after the Met Police investigation was concluded.

She revealed amazing details of boisterous parties, fights, vomiting and laughing at security guards.







Boris Johnson at a meeting at 10 Downing Street on the departure of a special adviser
(

Picture:

PA)

Mr Johnson told MPs he was “humiliated” by the scandal – during which he was fined for breaking Covid laws – but refused to resign.

He faces a growing Tory rebellion, with MPs filing letters to try to foment a no-confidence vote.

A third source claimed the passage about the apartment had been changed, but they didn’t know by whom.

The Prime Minister has denied that he or his political team saw the report early or requested any changes.

No10 added: “The Prime Minister and his political team saw the report for the first time on Wednesday morning.

“No part of the report has been changed from #10.”







Sue Gray’s report was released yesterday
(

Picture:

PA)

Today in the House of Commons, Labor MP Angela Eagle asked if Mr Barclay had early access to the report.

Separately, Downing Street admitted that an official had seen parts of the document before it was published.

Mr Johnson denies claims he asked Ms Gray to drop her report at a private meeting this month.

The publication prompted fresh questions after it was revealed she dropped her probe into a riotous “Abba party” at the Downing Street flat on November 13, 2020.

Ms Gray said it was not “appropriate or proportionate” to pursue the “limited” progress she had made after the Met launched its investigation.







Dominic Cummings leaves 10 Downing Street after resigning
(

Picture:

PA)







Dominic Cummings was the Prime Minister’s chief adviser
(

Picture:

PA)

The Prime Minister’s wife, Carrie, who was later joined by her husband, is said to have sung The Winner Takes It All to advisers following the departure of screenwriter Dominic Cummings.

The claims were denied by Ms Johnson’s spokeswoman.

It comes as Mr Johnson’s spokesman apologized for not telling the truth about the No 10 parties.

Meanwhile, the Met Police Chief is under pressure to explain how Mr Johnson, who also apologized, “got by” with just one fine.

Acting Commissioner Sir Stephen House said he did not think there was “conclusive evidence” that the Prime Minister had repeatedly broken the rules.







Sadiq Khan has demanded an explanation for the Met Police’s decision to only fine the PM
(

Picture:

PA)

The Met investigated six events Mr Johnson attended and fined others in attendance, but the Tory boss escaped another sanction.

Sir Stephen said officials were not swayed by the fact that they held Mr Johnson’s fate in their hands.

London Mayor Sadiq Khan has demanded an explanation for the force’s decisions.

Mr Johnson faces fresh calls for the resignation of three other MPs – John Baron, David Simmons and Stephen Hammond.

More than 20 letters were tabled to prompt a no-confidence vote, but 54 are needed.

Continue reading

Continue reading

https://www.mirror.co.uk/news/politics/claims-boris-johnsons-chief-staff-27077757 Claims Boris Johnson's chief of staff tweaked Sue Gray's report before publication.

Fry Electronics Team

Fry Electronics.com is an automatic aggregator of the all world’s media. In each content, the hyperlink to the primary source is specified. All trademarks belong to their rightful owners, all materials to their authors. If you are the owner of the content and do not want us to publish your materials, please contact us by email – admin@fry-electronics.com. The content will be deleted within 24 hours.

Related Articles

Back to top button